Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Cei care prin natura activitatii incep sa factureze inca din primele zile ale anului, este important sa tina cont de:
1. Intocmirea unei decizii de numerotare a documentelor contabile pentru 2022
In baza pct. 24 din O 2634/2015 privind documentele financiar contabile, entităţile trebuie sa asigure un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabil, prin care:
- persoanele care răspund de organizarea şi conducerea contabilităţii vor desemna, prin decizie internă scrisă, o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuţii privind alocarea şi gestionarea numerelor aferente;
- fiecare document va avea un număr de ordine sau o serie, după caz, număr sau serie ce trebuie să fie secvenţial(ă), stabilit(ă) de entitate. În alocarea numerelor se va ţine cont de structura organizatorică, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.
Utilizatorii programului de facturare si gestiune SmartBill pot sa schimbe seriile documentelor din Configurari – Emitere documente – Serii


Aici se pot adauga serii pentru facturi online, chitante, proforme si avize si se poate stabili care serie sa fie cea implicita. Aceasta inseamna ca la emiterea unui document, acea serie va fi propusa in mod automat.
Mai mult, dupa definirea seriilor se poate genera decizia de inseriere – care se poate exporta in word, pdf sau se poate tipari direct.
Practic, nu mai trebuie intocmite manual documente. Decizia se poate genera oricand din aplicatie.

In cazul in care este necesara introducerea unei cote noi de taxa, aceasta se poate face in sectiunea Configurare – Cote TVA. Pentru anul 2022 nu exista cote de taxa noi, aplicandu-se in continuare:
- cota generala – 19%
- cotele reduse de 9% si 5%
